Xtra Producties
Image default
Media

Zo verhoog jij je vindbaarheid op LinkedIn

Een krachtig LinkedIn (bedrijfs)profiel is een belangrijk onderdeel in de marketing van je organisatie. Je bereikt vergoten kan leiden tot nieuwe leads en uiteindelijk meer klanten. Het generen van meer klanten is natuurlijk waar marketing om draait. Een bedrijfstak op LinkedIn kan hierbij helpen, maar er zijn zelf ook dingen die je kunt doen om je profiel krachtiger te maken. Benieuwd hoe je dit kunt doen? Lees dan deze blog.

Een goed gevuld profiel

Het vullen van je profiel met relevante informatie is een van de basis factoren om vindbaar te kunnen zijn. Het is dus belangrijk om zoveel mogelijk functies in te vullen om gevonden te worden op verschillende zoekwoorden. Een sterke LinkedIn bedrijfspagina heeft de volgende elementen op hun pagina:

Zorg voor een duidelijke zakelijke profiel- en omslagfoto

Het eerste waar mensen naar kijken is de profiel- en/of omslagfoto. Dit geeft de allereerste indruk over wie jij bent en het is dus je visitekaartje. De foto moet een professionele foto zijn en hetzelfde geldt voor je omslagfoto.

Vaardigheden toevoegen

Voor een goede vindbaarheid is het invullen van vaardigheden op je profiel erg belangrijk. Zeker wanneer je gevonden wilt worden door recruiters. Zij zoeken namelijk op vaardigheden om geschikte kandidaten te vinden. Voeg tot maximaal 50 vaardigheden toe en benoem alleen vaardigheden waarop jij gevonden wilt worden.

Call to action

Een call to action is een knop die aanzet tot actie. Het is bij LinkedIn mogelijk om een call to action toe te voegen op je bedrijfspagina. Je kunt bezoekers verwijzen naar je website of hen sneller de mogelijkheid bieden om contact met je op te nemen.

Posten

Het doel van een bericht op LinkedIn is de interactie bevorderen met je volgers. Je wilt de vindbaarheid vergroten en doet dit door een bericht. Het is belangrijk om hier consistent in te zijn en ongeveer 1-3 keer per week een bericht te plaatsen. Op deze manier blijf je relevant op LinkedIn. De dag waarop je deze berichten plaatst speelt ook een belangrijke rol bij je vindbaarheid. Zo kun je het beste profiteren van het algoritme van LinkedIn.

 

https://lybrae.nl/actueel/linkedin-profiel-verbeteren/