TikTok als platform voor zakelijke promotie en rebranding van bedrijven

Pas op Facebook: kan TikTok een volwaardig zakelijk marketingplatform worden

In de afgelopen week zijn er wijzigingen aangebracht in TikTok, een sociaal netwerk van overwegend jongere generaties, dat het platform nog aantrekkelijker zou kunnen maken voor marketingcampagnes voor consumenten.

TikTok liet bijvoorbeeld zien hoe video’s in aanbevelingen komen, waardoor de geheimhouding rond het algoritme werd geëlimineerd. Sommige merken en communicatiebureaus hebben zich tot het uiterste ingespannen om te begrijpen waarom een ​​bepaalde video op de pagina Featured verschijnt, en bedrijven met kleinere budgetten zonder deze kennis waren terughoudend om middelen te besteden aan promotie op een platform dat omgeven is door onzekerheid. TikTok gelooft dat door het algoritme bloot te leggen, de barrière kan worden doorbroken, omdat merken meer bereid zullen zijn om te experimenteren met promotie op sociale netwerken.

Het platform introduceerde ook een nieuwe bron, TikTok For Business, waarmee merken toegang hebben tot meer meet- en analysetools die de standaardnorm zijn geworden voor andere sociale media.

TikTok werkt eraan om vertrouwen op te bouwen bij videomakers en de kloof in rapportage en betrokkenheid te dichten, waardoor het concurrerender wordt op internet. Updates kunnen er ook voor zorgen dat het platform een ​​nog aantrekkelijkere marketingrichting voor merken wordt. Daarnaast kan het grootste voordeel van TikTok zijn dat de look en feel uniek blijft. Zelfs de aanwezigheid van merkinhoud verandert niets aan de verfijnde esthetiek.

Waarom het inhuren van een externe expert slim is bij een rebranding

Als je lang genoeg aan één bedrijf hebt gewerkt, bereik je geleidelijk een punt waarop rebranding essentieel is. Zelfs een paar simpele updates zoals nieuwe kleuren, nieuw logo, nieuwe website.

Hulp van buitenaf zoeken lijkt misschien overdreven, maar een merkexpert kan een dieper inzicht geven in de externe modernisering van een bedrijf in plaats van een ‘binnen’ perspectief. Het kan uw schouders ontlasten, want als u een dergelijk project aan een professional overdraagt, kunt u zich concentreren op andere aspecten van uw bedrijf en kunt u erop vertrouwen dat het creatieve werk op de juiste manier wordt gedaan.

Hoewel u een echte expert bent in uw bedrijf, is bedrijfsbranding een heel ander gebied en kan het duur zijn als het verkeerd wordt gedaan. Het werken met een externe expert bespaart tijd en geld, omdat de expert de reeds opgedane ervaring zal gebruiken om professionele materialen de eerste keer correct te maken.

Fouten zijn onvermijdelijk. Het inhuren van een ervaren merkexpert zorgt er echter voor dat er minder van hen in het bedrijfsvernieuwingsproces zitten. Personaliseer uzelf en uw partner in dit streven door uw eigen verwachtingen en ideeën uit te spreken om het uiterlijk van uw merk te moderniseren. Dit helpt de expert om een ​​duidelijker beeld te krijgen van wat u van het eindproduct verwacht, terwijl het risico van misverstanden die kunnen leiden tot budgetoverschrijding wordt geminimaliseerd.

Het is tijd om agentschappen speciaal te maken

In leven zijn in 2020 betekent van tijd tot tijd leven, ademen en slapen temidden van radicale veranderingen. De wereld ondergaat vandaag een grote verschuiving in cultuur, samenleving en economie. Dit geeft onze branche de mogelijkheid om opnieuw na te denken, communicatietools opnieuw te evalueren en een nieuw model voor klantbetrokkenheid op te bouwen.

Er zijn te veel angsten in de reclamewereld. Het is tijd om te beseffen dat bureausteams alles kunnen doen als ze zich concentreren op de onderste regel en niet op wat er verloren kan gaan. Nieuwe stemmen moeten worden gehoord, zodat de muren binnen het bureau de wereld daarbuiten vertegenwoordigen. Het nieuwe model heeft diversiteit op alle niveaus nodig om ruimtes te creëren waar werknemers, managers en klanten een effectieve dialoog kunnen aangaan die leidt tot betere prestaties en sterkere relaties.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign belgie

https://webdevelopmentapp.com/nl/